სასწავლო რესურსები
მასწავლებელი მეთოდურად კარგად დაგეგმილი გაკვეთილითა და დამუშავებული სასწავლო მასალით მოსწავლეებს შესასწავლი საკითხების გააზრებაში ეხმარება. გაკვეთილის დაგეგმვას ის ყველაზე მნიშვნელოვანი კომპონენტით - შესასწავლი მასალის მეთოდური დამუშავებით - იწყებს.
მასწავლებლის მიერ საგანმანათლებლო რესურსის დამუშავებისას ან შექმნისას გათვალისწინებულ უნდა იქნეს, რა ემოციურ განწყობას უქმნის ესა თუ ის რესურსი მოსწავლეს, განაწყობს თუ არა პოზიტიურად. ეს კი იმ შემთხვევაში იქნება შესაძლებელი, თუ რესურსის გამოყენება საშუალებას მისცემს მოსწავლეს, კომფორტულად იგრძნოს თავი და ჰქონდეს რწმენა, რომ შეძლებს სწავლას. ამის მისაღწევად აუცილებელია, სასწავლო რესურსი აკმაყოფილებდეს შემდეგ მოთხოვნებს:
1. არ მოახდინოს მოსწავლეზე ზეწოლა, არ დაძაბოს და შეაშინოს იგი. 2. მისმა გამოყენებამ ხელი უნდა შეუწყოს მოსწავლის თვითრწმენისა და თავდაჯერების განვითარებას, ამიტომ მისი გამოყენებით მიმდინარე აქტივობები უნდა იყოს საინტერესოდ გამომწვევი და დაძლევადი. 3. რესურსი უნდა იძლეოდეს უკუგებას სწავლის პროგრესის შესახებ, ეხმარებოდეს მოსწავლეებს საკუთარი თავის შეფასებაში და უბიძგებდეს მათ, იკისრონ პასუხისმგებლობა თავიანთ სწავლასა და პროგრესზე. 4. რესურსის გამოყენების მეთოდიკა უნდა ითვალისწინებდეს იმას, რომ სწავლის პროცესი, ისევე როგორც ზრდისა, თანდათანობითია და არა უეცარი და მომენტალური.
ი ს ტ ო რ ი ა - XI
სავარჯიშოები შემაჯამებელი გაკვეთილებისათვის
ისტორია
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები მიმართულებების მიხედვით
გარემო
და ეკონომიკა
|
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
|
ადამიანი და საზოგადოება
|
რელიგია
და კულტურა
|
ისტ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური
ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი.
|
ისტ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს
რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ. XI .4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობის
ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო
პოლიტიკის საკვანძო
საკითხების კვლევა.
|
ისტ.XI.6.
მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებების კვლევა.
|
ისტ.XI.7. მოსწავლეს
შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და
ინდიკატორები მიმართულებების მიხედვით
1
ინსტრუქცია
1.
არჩევით ბოლოიანი კითხვა - თითოეულ კითხვაზე
მოცემულია 4 სავარაუდო პასუხი , მადგან მხოლოდ ერთია სწორი. თითოეული დავალება ფასდება
1ქ
2.
ქრონოლოგიის განსაზღვრა - ქრონოლოგიურად
(უძველესიდან უახლესისაკენ) დაალაგეთ ისტორიული მოვლენები ან პიროვნებები. თითოეული
დავალება 1ქ
3.
პრობლემის ანალიზი - თითოეული არგუმენტი
უნდა იყოს კონკრეტული და ნათლად ჩამოყალიბებული, დასრულებული აზრის მატარებელი. არ
უნდა შეიცავდეს ფაქტობრივ შეცდომას. სწორად ჩამოყალიბებული არგუმენტი 1ქ
4.
რუკის ანალიზი - რუკაზე არსებულ
ინფორმაციაზე დაყრდნობით უპასუხეთ კითხვებს 1-2 ქულა
5.
ისტორიული წყაროს ანალიზი
- ყურადღებით წაიკითხეთ
ისტორიული დოკუმენტი გაიაზრეთ და უპასუხეთ კითხვებს 1-2 ქულა
6.
ვიზუალური წყაროს ანალიზი
- ყურადღებით გაეცანით
ვიზუალურ მასალას და მასზე დაყრდნობით უპასუხეთ კითხვებს 1-2 ქულა
7.
შესაბამისობების პოვნა
- ორ სვეტად ჩამოწერილ
მოვლენებსა თუ პიროვნებებს შორის არსებობს მიზეზ-შედეგობრივი კავშირი , თქვენ უნდა
აღმოაჩინოთ იგი 2ქულა
8.
ვენის დიაგრამა - ორ მოვლენას ან ორ
პიროვნებას შორის იპოვეთ და ჩამოწერეთ მსგავსება და განსხვავებები 3ქ
9.
T დიაგრამა - ჩამოწერეთ მოცემული
ისტორიული მოვლენის დადებითი და უარყოფითი შედეგები 4ქულა
გისურვებთ წარმატებებს
2017-2018 სასწავლო წელი
2
ძველი მსოფლიო
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (6ქ)
1.ჰომო ჰაბილისი ანუ...
ა. გამართულად მოსიარულე ადამიანი ბ.მარჯვე ადაიანი გ.მოაზროვნე ადამიანი
დ.ქართველი ადამიანი
2. რომელია ყველაზე ხანგრძლივი პერიოდი ადამიანის
განვითარების ისტორიაში?
ა.მეზოლითი ბ.ნეოლითი
გ. პალეოლითი დ. ენეოლითი
3. რომელ ხანაში გადავიდა ადამიანი მწარმოებლურ
მეურნეობაზე?
ა.ნეოლითი ბ.პალეოლითი გ.ენეოლითი
დ.მეზოლითი
4. რომელ ხანას მიეკუთნება მტკვარ-არაქსის კულტურა?
ა.ადრე
ბრინჯაო ბ.შუა ბრინჯაო გ.გვიანი ბრინჯაო დ. ენეოლითი
5. რომელ წელს მოხდა ქადეშის ბრძოლა?
ა.
ძვ.წ .1274 ბ. ძვ.წ . 1472 გ. ძვ.წ 1247 დ. ძვ.წ 1227
6. რომელ წელს აღმოაჩინეს დმანისის ნასახლარი?
ა.1992წ ბ.1991წ
გ.1997წ დ. 1998წ
7.
ა. ენეოლითი
ბ. მეზოლითი
გ. პალეოლითი
1_____2_____3_____
8.
ა. კოლხური კულტურა
ბ. მტკვარ-არაქსის კულტურა
გ. თრიალეთის კულტურა
1_____2_____3_____
შეავსე
გამოტოვებული ადგილები (2ქ)
9.
დაახლოებით 70 ათასი წლის წინ, სავარაუდოდ, კუნძულ სუმატრაზე -------- ვულკანური ამოფრქვევის შემდეგ დაიწყო ,,დიდი გამყინვარება“
რომელმაც ადამიანთა დიდი ნაწილი შეიწირა, მაგრამ გადარჩენილები გამოაწრთო და შემდეგი
წარმატებებისათვისაც შეამზადა. ყინულის უკან დახევის შემდეგ დაახლოებით -------- წლის
წინ იქმნება ხელისშემწყობი პირობები დემოგრაფიული ზრდისა და ახალი მიწების ათვისებისა.
10. იმსჯელე
რის საფუძველზე იქმნებოდა ტომი?(2ქ)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3
სავარჯიშო N 2 (16ქ)
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1. რომელი დინასტიის მმართველობაა
ეგვიპტის ,,აყვავების ხანა“ ?
ა. მეორე ბ. მესამე გ. მეოთხე დ. მეხუთე
2.
ვინ
იყვნენ ძვ.წ მე_17 საუკუნეში , ეგვიპტეში აზიიდან შემოჭრილი გაურკვეველი წარმომავლობის
ტომები?
ა. ჰიქსოსები ბ. სელჩუკები გ.ჰუნები
დ.დალები
3.
რა ერქვა ამენხოტეპ მეოთხის მიერ აღებულ ქალაქს
რომელიც შემდეგ დედაქალაქად გადააქცია?
ა.მემფისი ბ. ატონი
გ. ახეტატონი დ. ქადეში
4.
თვლის როგორი სისტემა ჰქონდათ შუმერებს?
ა. ოცობითი ბ. ათობითი
გ. სამოცობითი დ. ასობითი
5.
ბაბილონი საბოლოოდ გაანადგურეს ...
ა. მითანელებმა
და ხეთებმა ბ. ურარტუელებმა და ასურელებმა
გ.ურარტუელებმა
და ირანელებმა დ. ასურელებმა
6.
რომელი სახელით მოიხსენიებენ ხეთების სამეფოს?
ა. მებრძოლთა
ქვეყანა ბ. უხვ მიწიანი ქვეყანა გ. ათასი ღვთაების ქვეყანა
დ. ასი მეფის
ქვეყანა
7.
რომელ მდინარეებს შორის მდებარეობდა ასურეთი?
ა. ტიგროსი
და ევფრატი ბ.ინდი და განდი გ. ხუანხე და იანძი
დ. სირდარია
და აურდარია
8.
რომელი წყაროები მოიხსენიებს ურარტუს ,, ნაირის ქვეყნების“ შემადგენლობაში?
ა. ბერძნული ბ. ასურული
გ. შუმერული დ. ეგვიპტური
9.
ასურეთის
რომელმა მეფემ ილაშქრა ძვ.წ მე_12 საუკუნეში
დიაოხში?
ა. სარგონ
მეორემ ბ. ტიგლათფილასარ პირველი გ. ტიგლათფილასარ მესამე
დ. ასურბანიფალ მეორე
10. რომელ
ქალაქს მოიხსენიებს ასურული წყარო კოლხეთის სამეფო ქალაქად?
ა. ზუა ბ. აია
გ. ილდამუში დ. ფაზისი
11. ა. სარდურ მეორე
ბ. მენუა
გ.არგიშთი პირველი 1_____2_____3_____
ა.
ხამურაბი
ბ. ამენხოტეპ მეოთხე
გ. რამსეს მეორე 1____2_____3_____
12. ასურულ წყაროებზე დაყრდნობით დაახასიათეთ დიაენის ქვეყანა (2ქ)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
პრობლემის ანალიზი (2ქ)
13.
ეგვიპტის მეფემ, ამენხოტეპ მეოთხემ, გაატარა
რელიგიური რეფორმა, ეგვიპტელების ურიცხვი ღვთაება ერთით, ატონით , ჩაანაცვლა რის გამოც
მას გამოუჩნდნენ მოწინააღმდეგეები
1. მოიყვანეთ ერთი არგუმენტი , რითაც მეფე და მისი მომხრეები გაიმყარებდნენ პოზიციას
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. მოიყვანეთ ერთი არგუმენტი, რითაც მეფის მოწინააღმდეგეები
შეძლებდნენ თავიანთი პოზიციის დაცვას
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1. ჩამოთვლილთაგან
რომელი არ არის ანტიკური ქალაქი?
ა. ვანი ბ. საირხე გ. ბორჯომი დ. მცხეთა
2. რამდენ
ერს აერთიანებდა, ჰეროდოტეს ცნობით , სპარსეთის 20 სატრაპია?
ა. 70 ბ. 50 გ. 19 დ. 20
3. ვინ
გაათავისუფლა ებრაელები ,, ბაბილონური „ ტყვეობიდან?
ა. დარიოსი ბ. კიროსი გ. კამბისი დ. ქსერსე
4. რა
იყო არმაზის კულტის საფუძველი?
ა. მზის ღვთაება ბ. აჰურამაზდა გ. მთვარის ღვთაობა დ. ატონი
5. რომელი
ბერძნული ქალაქ-სახელმწიფოები შეიქმნა დორიელების მიერ?
ა. ათენი ბ. სპარტა გ. კორინთო
დ. კორკირა
6. რა
ერქვა ფერცხლის ფულს რომელსაც სატრაპიებში ჭრიდნენ დარიოსის ეკონომიკური რეფორმის შემდეგ?
ა. დარიკი ბ. სიკლი გ. დიჰრემი დ. დრამი
7. ვისი
რეფორმის შემდეგ დამკვიდრდა საბოლოოდ დემოკრატია ათენში?
ა. სოლონი ბ. კლისთენე გ. დრაკონი დ. არქიდამოსი
8. რას
ითვალისწინებდა კარაკალას ედიქტი?
ა. რომაელ მოქალაქეებს მიენიჭა რელიგიის არჩევის
უფლება
ბ. რომის იმპერიაში იზღუდებოდა რელიგია
გ. რომის მოქალაქეებს ეკრძალებოდა რომის დატოვება
დ. რომის იმპერიაში მცხოვრებ ყველა თავისუფალ ადამიანს მიენიჭა რომის მოქალაქეობა
9. რომელ
წელს დაარსდა ქალაქი რომი?
ა. ძვ.წ 753 ბ. ძვ.წ 573
გ. ძვ.წ 735 დ. ძვ.წ 537
10. პუნიკური
ომები რომაელებს მიმართული ჰქონდათ:
ა.
ფინიკიელების წინააღმდეგ ბ. კართაგენის
წინააღმდეგ გ. შუმერეის წინააღმდეგ
დ. ბაილონის წინააღმდეგ
11. ა. კამბიზ მეორე
ბ.
დარიოს პირველი
გ.
კიროს მეორე
1_____2_____3_____
ა.
კიზიკოსთან ბრძოლა
ბ.
მანტენიასთან ბრძოლა
გ.
აეგოპოტამოსთან ბრძოლა
1_____2_____3_____
6
12.
ჩამოაყალიბე რა პრინციპის საფუძველზე ისახავდა მიზნად
ალექსანდრე მაკედონელი მსოფლიო სახელმწიფოს შექმნას (2ქ)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. (6ქ)
1.
მასალა, რომლისგანაც უძველესი ადამიანი , იარაღებს ამზადებდა
2.
ასურეთის დედაქალაქი
3.
პირველი ბრძოლა, რომელიც საზავო ხელშეკრულებით დასრულდა
4.
ქალაქ-სახელმწიფო ანუ...
5.
ბერძნების მიერ ჩრდილოეთ შავი ზღვისპირეთში დაარსებული
ერთერთი ახალშენი
6.
ქართველი მეფე რომლის ქანდაკებაც რომში დაიდგა
7.
ქართლის სამეფოს მეორე პირი სტრაბონის ცნობით
8.
ალექსანდრე მაკედონელის მემკვიდრეები
9.
ეგვიპტის მეფე ანუ ...
10. ალექსანდრე
მაკედონელის დედის სახელი
11. პუნიკური
ომის ერთ-ერთი გმირი
12. რომაელი
სარდალი
7
1.
სამბალიანი სისტემით, რამდენი ბალით შეაფასებდი სავარჯიშოების სირთულეს?
ადვილი_1
საშუალო_2
რთული_3
2.
რომელი ტიპის სავარჯიშოები გაგიჭირდა ყველაზე მეტად?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
რომელი დავალება მოგეწონა ყველაზე მეტად?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
10 ბალიანი
სისტემიდან რამდენი ბალით შეაფასებდი საკუთარ თავს-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
რას მიაქცევდი ყურადღებას ყველაზე მეტად, შენ რომ შეგედგინა სავარჯიშოები?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8
შუა საუკუნეები
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1. ვისგან
თავდასაცავად აგებდნენ რომაელები თავდაცვით ზღუდეებს, ე.წ. ლიმესს?
ა. სლავების ბ. ვიკინგების გ. გერმანელების დ. ჰუნების
2. რომელ
პერიოდს მოიხსენიებენ ისტორიაში ,, ხალხთა დიდი გადასახლების“ სახელით?
ა. მე_4 - მე_7 საუკუნე ბ. მე_6 - მე_7 საუკუნე გ. მე_5 - მე_8 საუკუნე
დ. მე_3 - მე_5 საუკუნე
3. ვინ
მეთაურობდა ვესტგოთებს 410 წელს რომის აღებისას?
ა. ჰაიზერიხი ბ. ალარიხი გ. ატილა
დ. ოდოაკრი
4. რომელი
იმპერატორი დაიღუპა ვესტგოთების წინააღმდეგ ბრძოლაში?
ა. იუსტინიანე ბ. ანდრიანე გ. ვალენტინიანე დ. ვესპასიანე
5. ვის
ხელში იყო რომის აღმასრულებელი ხელისულება?
ა. კონსულების ბ. პრეტორების გ. მაგისტრების დ. კვესტორების
6. მსოფლიო
საეკლესიო, რომელმა კრებამ გაჰყო ქრისტიანობა დიოფიზიტობად და მონოფიზიტობად?
ა. მე_2 ბ. მე_4 გ. მე_5 დ. მე_6
7. სადაური
წარმომავლობა ჰქონდა სტილიქონს?
ა. ვესტგოთი ბ. ოსტგოთი გ. ლანგობარდი დ. ვანდალი
8. ვისი
მეტსახელი იყო ,,ღვთის რისხვა“?
ა. ალარიხი ბ. ოდოაკრი გ. აეციუსი დ. ატილა
9. რომელმა
საეკლესიო კრებამ დაგმო ხატმებრძოლობა?
ა. მე_3 ბ. მე_4 გ. მე_6 დ. მე_7
10. სად
მდებარეობდა კაბადოკია?
ა. ბულგარეთი ბ. თურქეთი გ. იერუსალიმი დ. იტალია
11. ა.
დიოკლიტიანე
ბ. ვალენტინიანე
გ. ტრაიანე 1_____2_____3_____
ა. კოსტანტინეპოლის დაარსება
ბ. მილანის ედიქტი
გ. ნიკეის პირველი საეკლესიო კრება 1_____2_____3_____
9
12.
ჩამოაყალიბეთ
დასავლეთ რომის იმპერიის დაცემის მიზეზები.(2ქ)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. წყაროს ანალიზი (6ქ)
,,ქართლის ხცოვრება“ ქრისტიანობის გავრცელების
შესახებ ქართლის მთიან რეგიონში:
,, ... წარვიდა წმინდა ნინო და ეპისკოპოსი იოვანე და მათ თანა წარატანა მეფემან ერისთავი ერთი. მოვიდეს და დადგეს წობენს , და მოუწოდეს მთიელთა
, პირუტყვთა სახეთა მათ კაცთა , ჭართალელთა,
მხოველთა, წილკანელთა და გუდამაყრელთა და უქადაგეს
მათ სჯული ქრისტიანეთა ჭეშმარიტი...
ხოლო მათ არა ინებეს ნათლისღება. მაშინ ერისთავმან მეფისამან
მცირედ წარმართა მახვილი მათზედა და ძლევით შემუსრნა
კერპნი მათნი...“
12.1.ეპისკოპოსის გარდა ვინ ახლდა წმინდა ნინოს მთიან რეგიონში? (1ქ)
12.2.ვის უწოდებს კონკრეტულად
„ავტორი პირუტყვთა სახეთა მათ კაცთა“ (1ქ)
12.3.თქვენი აზრით
რას გულისხმობს ავტორი როცა მათ უწოდებს „პირუტყვ სახეთა მათ კაცთა“ (1ქ)
12.4.ტექსტიდან გამომდინარე
როგორ ვრცელდებოდა ქრისტიანობა მთაში? მოიყვანეთ შესაბამისი არგუმენტი (2ქ)
12.5.თქვენი აზრით
რა პერიოდს ასახავს წყარო? (1)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1. ვინ
იყო ვახტანგ გორგასალის თანამედროვე ირანის შაჰი?
ა. ხოსროანუშირვანი ბ. პეროზი გ. დარიოსი დ. უზენჰასანი
2. როელი
ტაძარი აიგო ვახტანგ გორგასლის ზეობის წლებში?
ა. მცეთის ჯვარი ბ. ბეთანია გ. ბოლნისის სიონი დ. გურჯაანის ყველაწმინდა
3. ვინ
იყო ქართლის პირველი კათალიკოსი?
ა. იოანე ბ. მიქაელი გ. ანტონი დ. პეტრე
4. ვისი
მმართველობის ხანა იქცა რომის იმპერიის ოქროს ხანად?
ა. ავრელიუსი ბ. ტრაიანე გ. კარაკალა დ. ავგუსტუსი
5. რამდენ
წელს გაგრძელდა „დიდი ომიანობა“ ეგრისში?
ა. 12 ბ. 40 გ. 20 დ. 30
6. რა
ერქვა მე_6 საუკუნის ბოლოს ქართლის მმართველოს?
ა. მთავარი ბ. ერისთავი გ. მეფე
დ. ერისმთავარი
7. ვისი
მმართველი იყო ხაკანი?
ა. ხაზარების ბ. არაბების გ. პაჭანიკების დ. ყივჩაღების
8. სად
დაარსდა პირველი უნივერსიტეტი 1088 წელს?
ა. ბოლონიაში ბ. პარაზში გ. ლონდონში დ. რომში
9. რა
წარმოიშვა „ბრძენდა საბჭოდან“ ინგლისში , მე_11-12 საუკუნეებში?
ა. საერო საბჭო ბ. უხუცესთა საბჭო გ. სამეფო საბჭო დ. არცერთი
10. სადაური
იყო იოჰან გუთენბერგი?
ა. ჰოლანდიელი ბ. გერმანელი გ. ფრანგი დ. ავსტრიელი
11. ა. ხაზართა ლაშქრობა საქართველოში
ბ.
„დიდი ომიანობის“ დასაწყისი ეგრისში
გ.
ანტი ირანული მოძრაობის დაწყება ქართლში
1_____2_____3_____
ა. ბოლნისის სიონი
ბ. მცხეთის ჯვარი
გ. უფლისციხე 1_____2_____3_____
1. ინგლისი
ა. ლანდთაგები
2. საფრანგეთი ბ. კორტესები
3. გერმანია
გ. პარლამენტი
4. ესპანეთი
დ. გენერალური შტატები
11
13. პრობლემის
ანალიზი (2ქ)
ვახტანგ
გორგასალმა, 482 წელს , შუშანიკის წამების მიზეზით ვარსქენ პიტიახში მოაკვლევინა, თუმცა მას გამოუჩნდნენ მოწინააღმდეგეები, რომლებიც თვლიდნენ, რომ ეს იყო დაუფიქრებელი და
აჩქარებული გადაწყვეტილება.
1.
მოიყვანეთ
არგუმენტი მეფისა და მისი მომხრეების პოზიციის დასაცავად
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.
მოიყვანეთ არგუმენტი მეფის მოწინააღმდეგეების
პოზიციის დასაცავად
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14. რუკის ანალიზი (4ქ)
12.1.რა პროცესია ასახული
რუკაზე? (1ქ)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12.2.რომელ საუკუნეებს მოიცავს
აღნიშნული პროცესი? (1ქ)-------------------------------
12.3.რას აღნიშნავს შავი
ისრები? (1ქ)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12.4.რა მოჰყვა შედეგად
აღნიშნულ პროცესს? (1ქ)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12
სავარჯიშო N 6 (18ქ)
საქართველო და ახლო აღმოსავლეთი მე_7-15 საუკუნეებში
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1.
ჩამოთვლილთაგან რომელია
ყველაზე ახალგაზრდა რელიგია?
ა.
ისლამი ბ. ბუდიზმი გ. ქრისტიანობა დ. იუდაიზმი
2.
რომელი რელიგიის მიმდევრები
იყვნენ მომთაბარე ბედუინები?
ა.
ქრისტიანები ბ. ბუდისტები გ. წარმართები დ. იუდეველები
3.
რა ტიპის გადასახადი
იყო ხარაჯა?
ა.
სულადობრივი ბ. კომლობრივი გ. სადგილ-მამულო დ. საგზაო
4.
მურვან ყრუს ლაშქრობის
მიზანი იყო...
ა.
კავკასიონის გადმოსასვლელებზე კონტროლის დაწესება
ბ.
სამხრეთ კავკასიის ხალხების დამორჩილება
გ.
ბიზანტიის დასუსტება
დ.
ქართლის მოსახლეობის გამაჰმადიანება
5.
ვინ ითვლება „დიდ სელჩუკთა“
სახელმწიფოს დამფუძნებლად?
ა.
ალფ არსლანი ბ. თორღულ ბეგი გ. მალიქ შაჰი დ. აბულ სავარი
6.
რომის რომელმა პაპმა
მოუწოდა ჯვაროსნული ლაშქრობებისაკენ?
ა.
ურბან პირველმა ბ. ლეო პირველმა გ. ურბან მეორემ დ. ჰონორიუს მეორემ
7.
რომელი ომის დროს აიღეს ჯვაროსნებმა ანტიოქია?
ა.
მეორე ბ. მეოთხე გ. მეექვსე დ. პირველი
8.
რომელ წელს დაიპყრეს არაბებმა ესპანეთი?
ა.
711 წელს ბ. 735 წელს გ. 654 წელს დ. 761 წელს
9.
რომელია ერთადერთი ორგუმბათიანი ტაძარი საქართველოში?
ა.
წრომი ბ. სამშვილდე გ. შიომღვიმე დ. გურჯაანის ყველაწმინდა
10. რომელი სამთავროს მმართველი ატარებდა ქორეპისკოპოსის ტიტულს?
ა.
აფხაზეთი ბ. კახეთი გ. ჰერეთი დ. ტაოკლარჯეთი
11. თორღულ ბეგის მიერ ა. ხორასანის დაკავება
ბ.
ბაღდადის აღება
გ.
ნიშაპურის დაკავება
1_____2_____3_____
ა. ბუღა თურქის
ლაშქრობა საქართველოში
ბ. ჯარაჰის
მიერ დაცვის სიგელის განახლება
გ. არაების
გადასვლა დასავლეთ საქართველოში 1_____2_____3_____
13
12.
გამოყავით მსგავსება განსხვავებები(3ქ)
ირანელთა ბატონობა ქართლში არაბთა ბატონობა ქართლში
12. შეავსეთ პატრონყმული ურთიერთობის
სქემა (ფეოდალური კლასის შიგნით საქართელოში)
(3ქ)
1
2
3
4
5
14
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1.
ჩამოთვლილთაგან რომელი ტიტული მიიღო პირველად ბაგრატ
მესამემ?
ა. მეფე ქართველთა ბ. მეფე კახთა გ. მეფე აფხაზთა დ. მეფე რანთა
2.
ვინ ხელმძღვანელობდა დავით აღმაშენებლის მიერ შექმნილ
„სააჯო კარს“?
ა. ათაბაგი ბ. მანდატური გ. მწიგნობართუხუცეს ჭყონდიდელი დ. ამირსპასალარი
3.
ჩამოთვლილთაგან
რომელი აღწერს დავით აღმაშენებლის პერიოდს?
ა. მოსე კალანკატოელი ბ. აგათია გ. ალფარიკი დ. ისქანდერ მუში
4.
ჩამოთვლილთაგან რომელმა მონარქმა დათმო ტახტი სიცოცხლეშივე?
ა. გიორგი პირველი ბ. დემეტრე პირველი გ. დავით მეხუთე დ. გიორგი მესამე
5.
რომელ ბრძოლაში დაამარცხეს თურქ სელჩუკებმა ბიზანტიელები?
ა. მანასკერტის ბ. დვინის გ. კარის დ. შირიმის
6.
ჩამოთვლილთაგან
რომელია მართებული?
ა. ბიზანტია საქართველოს ზავის თანახმად
საქართველომ იკისრა ხარკი
ბ. ბიზანტია საქართველოს ზავის თანახმად ბიზანტიამ დათმო სადავო მიწები.
გ. ბიზანტია საქართველოს ზავის თანახმად ბაგრატ მესამე გაემგზავრა მძევლად ბიზანტიაში
დ. ბიზანტია საქართველოს ზავის თანახმად
საქართველომ შემოიერთა ანისი
7.
რა თანამდებობა ეკავა ყუთლუ არსლანს თამარ მეფის კარზე?
ა. ამირსპასალარი ბ. მწიგნობართუხუცესი გ. მეჭურჭლეთუხუცესი დ. ათაბაგი
8.
ვის წინააღმდეგ იბრძოდა ქართული ჯარი
ბასიანთან ?
ა. რუმის სელჩუკთა სულთნის წინააღმდეგ
ბ. ბაღდადის ხალიფის წინააღმდეგ
გ. აზერბაიჯნის სულთნის წინააღმდეგ დ. განძის ათაბაგის წინააღმდეგ
9.
რა რაოდენობის დანაყოფი იყო დუმანი?
ა. 5000 კაცი ბ. 15000 კაცი გ. 20000 კაცი დ. 10000კაცი
10.
რას წარმოადგენდა სიბა?
ა. მონღოლურ გადასახადს ბ. გამაგრებულ სასაზღვრო
ხაზს
გ. მონღოლთა სამართლის წიგნს დ. მონღოლთა ღვთაებას
15
11.
ა. გარნისის ბრძოლა
ბ.
ერწუხის ბრძოლა
გ.
შირიმის ბრძოლა
1_____2_____3_____
ა.
ფარავნის ბრძოლა
ბ.
ჩიხორის ბრძოლა
გ.
თემურ ლენგის შემოსევები
1_____2_____3_____
ა.
ბასიანის ბრძოლა
ბ.
მანაზკერტის ბრძოლა
გ.
დიდი თურქობა
1_____2_____3_____
შეავსე გამოტოვებული ადგილები (3ქ)
გიორგიI(1014
---------)
---------------(---------
---------)
გიორგიII(----------
1089)
პრობლემის ანალიზი (2ქ)
ყურადღებით წაიკითხეთ წყარო და მოიყვანეთ საკუთარი
არგუმენტი აღნიშნულთან დაკავშირებით (არგუმენტირებული
მსჯელობით საეთანხმე ან უარყავი)
„... დავითი ყოველ
პარასკევს შედიოდა მეჩეთში... ისმენდა ხუტბასა და ყურანის კითხვას და აძლევდა ხატიბსა და მუიზინებს მრავალ ოქროს.
მან ააშენა ქარვასლები სტუმართათვის და სახლები მქადაგებელთათვის , სუფიებისა და პოეტებისათვის...
იგი (დავითი) მეტ პატივს ცემდა მუსლიმებს , ვიდრე მათ სცემდნენ პატივს ისლამის მფლობელები“ ალ - ჯაუზი
16
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შეფასება
1.
სამბალიანი
სისტემით, რამდენი ბალით შეაფასებდი სავარჯიშოების
სირთულეს?
ადვილი_1
საშუალო_2
რთული_3
2.
რომელი ტიპის სავარჯიშოები გაგიჭირდა ყველაზე მეტად?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
რომელი დავალება მოგეწონა ყველაზე მეტად?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
10 ბალიანი
სისტემიდან რამდენი ბალით შეაფასებდი საკუთარ თავს-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
რას მიაქცევდი ყურადღებას ყველაზე მეტად, შენ რომ შეგედგინა სავარჯიშოები?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
17
ევროპა და ამერიკა
ახალ დროში
სავარჯიშო
N 8 (20ქ)
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1.
რა პერიოდია ცნობილი რენესანსის სახელით?
ა.
მეთოთხმეტე საუკუნის მეორე ნახევრიდან მეთექვსმეტე საუკუნის ბოლომდე
ბ.
მეტხუთმეტე საუკუნიდან მეთექვსმეტე საუკუნის
დასაწყისამდე
გ.
მეჩვიდმეტე მეთვრამეტე საუკუნეები
დ.
მეთორმეტე მეთექვსმეტე საუკუნეები
2.
„ ტორდელიასის ხელშეკრულება“ გაფორმდა...
ა.
ფოლანდიასა და ესპანეთს შორის
ბ.
ინგლისსა და საფრანგეთს შორის
გ.
პორტუგალიასა და გერმანიას შორის
დ.
ესპანეთსა და პორტუგალიას შორის
3.
რომელი დარგი არ არსებობდა კოლუმბამდელ ამერიკაში?
ა. მეცხოველეობა ბ. მიწადმოქმედება
გ. ვარსკვლავთ მრიცხველობა დ. არცერთი
4.
ვინ იყო ტიუდორთა დინასტიის უკანასკნელი წარმომადგენელი?
ა. ჩარლზ მეორე ბ. ჯეიმს პირველი
გ. ელიზაბედ პირველი დ. ედუარდ მესამე
5.
რომელი ბრძოლის შემდეგ გახდა იძულებული დიდი
ბრიტანეთი ეღიარეინა ამერიკის კოლონიების დამოუკიდებლობა?
ა.
იორკთაუნის ბ. ტრენტინის გ. კონკორდის დ. გეთისბერგის
6.
რა იყო სანკიულოტების უპირველესი მოთხოვნა კონვენტისადმი?
ა.
კონსტიტუციის შეცვლა
ბ. პურზე ფასების მაქსიმუმის დაწესება
გ.
მონარქიის აღდგენა დ. გენერალური
შტატების უმრავლესობაში მოსვლა
7.
საფრანგეთის რევოლუციის შემდეგ ეკლესია...
ა.
დარჩა რომის პაპის დაქვემდებერებაში
ბ.
გადავიდა სახელმწიფო დაქვემდებარებაში
გ.
მოიპოვა სრული დამოუკიდებლობა
დ.
დაექვემდებარა საკანონმდებლო ორგანოს
8.
ვინ არ შედიოდა მესამე წოდების შემადგენლობაში?
ა.
ვაჭრები ბ. ადვოკატები გ. სენიორები დ. გლეხები
9.
რომელ წელს მოხდა 18 ბრიუმერის გადატრიალება?
ა.
1793 ბ. 1789 გ. 1799 დ. 1791
10.
რომელი ქალაქები დაუკავშრდნენ ერთმანეთს პირველი
რკინიგზით 1825წელს?
ა.
მანჩესტერი-ლივერპული ბ. მანჩესტერი-ლონდონი
გ.
ლონდონი -ლივერპული გ. მანჩესტერი-უელსი
18
დაალაგეთ
ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით (3ქ)
11.
ა. იაკობინელთა მიერ ძალაუფლების მოპოვება
ბ. პილნიცის დეკლარაცია
გ. ბასტილიის
ციხის აღება
1_____2_____3_____
ა. მეორე კონტინენტური
კონგრესი
ბ. „შვიდ წლიანი“
ომის დასასრული
გ. „ბოსტონური ჩაის სმა“
1_____2_____3_____
ა. რეფორმაცია
გერმანიაში
ბ. რეფორმაცია
ინგლისში
გ. რეფორმაცია
შვეიცარიაში
1_____2_____3_____
იპოვეთ შესაბამისობები
(2ქ)
1.
ენრიკ ზღვაოსანი ა. „ქარიშხლის
კონცხი“
2.
ბარტოლემეუ დიაში ბ. კეთილი იმედის
კონცხი
3.
ვასკუ და გამა გ. კუნძული მადეირა
4.
დონ ჟოაო მეორე დ. ინდოეთი
19
ვიზუალური წყაროს ანალიზი (5ქ)
1.
თქვენი აზრით რომელი ქვეყნის არათანასწორ უფლებიანობაა
მოცემული აღნიშნულ ვიზუალურ წყაროზე?-----------------------------------------------------------------------------
2.
რომელი წოდებაა სრულიად უუფლებო?-------------------------------------------------------
3.
ვინ წარმოადგენდა პრივილეგირებულ წოდებას?---------------------------------------------
4.
თქვენი სიტყვებით აღწერე და გადმოეცი აღნიშნული კარიკატურის აზრი
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
თქვენი აზრით, რომელი წლის შემდეგ აღარ დადგებოდა დღის
წესრიგში მსგავსი კარიკატურის შექმნა----------------------------------------------------------------------------------
20
საქართველო და მისი მეზობლები მე_16 – 18 საუკუნეებში
სავარჯიშო
N 9 (20ქ)
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1. რამ
განაპირობა მე_16-17 საუკუნეებისათვის თურქების განსაკუთრებული ინტერესი საქართველოსადმი?
ა. ტყვის სყიდვამ ბ.
ხარკით შემოსავლის გაზრდამ
გ. ქვეყნის პლაძდარმათ გამოყენებამ დ. არ სურდათ რუსეთის შემოსვლა კავკასიაში
2. რა
იყო ე.წ ,,მყრელობა“?
ა. გლეხების საკუთარი მამულებიდან აყრა ბ. ქართველების გადასახლება ირანში
გ. ომიანობის შედეგად საკუთარი მიწებიდან გახიზნული გლეხების დაბრუნება
დ. გლეხების გასამართლება
3. რომელი
ისტორიკოსი გვაწვდის ცნობებს ამასიის ზავის პირობების შესახებ?
ა. ქათიბ ჩელები ბ. კასტელი გ. ისქანდერმუნში დ. გოტიე
4. სადაური
ტიტული იყო „ვალი“?
ა. ოსმალური ბ. ირანული გ. სომხური დ. ჩრდილო კავკასიური
5. ვინ
იწოდებოდნენ „ყულიებად“?
ა. გამაჰმადიანებული კავკასიელები ბ. გამაჰმადიანებული ევროპელები
გ. შაჰის მოხარკენი დ. ირანელი მიწადმოქმედნი
6. რომელი
მმართველის დროს დასრულდა ცენტრალიზციის პროცესი
რუსეთში?
ა. ივანე მესამე ბ. ივანე მეოთხე გ. იაროსლავ ბრძენი დ. პეტრე პირველი
7. რას
ეწოდებოდა რეჩ პოსპოლიტა?
ა. პოლონეთისა და ლიტვის დიდი საჰერცოგოს გაერთიანებას
ბ. პოლონეთისა და ესტონეთის გაერთიანებას
გ. ფინეთისა და ლიტვის დიდი საჰერცოგოს გაერთიანებას
დ. ბალტიისპირეთის ქვეყნებისა და ნორვეგიის
გაერთიანებას
8. რომელ
წელს შეცვალა რომანოვების დინასტიამ რიურიკოვიჩების
დინასტია?
ა. 1613წ ბ. 1715წ გ. 1813წ დ. 1655წ
9. რა
ერქვა პირველ რუსულ პარლამენტს?
ა. სტრელცი ბ. სუდებნიკ გ. ზემსკისობორ დ. ოპრიჩინა
10. ლივონიის
ომში რუსეთის მიზანი იყო...
ა. კასპიის ზღვაზე გასასვლელის მოპოვება
ბ. შავ ზღვაზე გასასვლელის მოპოვება
გ. ხმელთაშუა ზღვაზე გასასვლელის მოპოვება
დ. ბალტიის ზღვაზე გასასვლელის მოპოვება
21
დაალაგეთ ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით (3ქ)
11.
ა. ლეპანტოს ბრძოლა
ბ. ჩილდირანის ბრძოლა
გ. პრევეზას
ბრძოლა
1_____2_____3_____
ა. შაჰ
აბას მეორე
ბ. შაჰ თამაზი
გ. შაჰ ისმაილ პირველი 1_____2_____3_____
ა. უგრაზე დგომა
ბ. ყინულის ბრძოლა
გ. კულიკოვოს ბრძოლა 1_____2_____3_____
12.
იმსჯელეთ ოსმალეთის იმპერიის დაკნინების მიზეზებზე (2ქ)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.
პრობლემის ანალიზი(2ქ)
გიორგი სააკაძის პიროვნებასთან დაკავშირებით დღემდე ორადარის გაყოფილი აზრი, ნაწილი თვლის რომ
, გიორგი სააკაძე ცალსახათ იყო გმირი და მან
ქვეყნის საკეთილდღეოთ საკუთარი შვილიც კი გასწირა,
მათი მოწინააღმდეგეები კი თვლიან რომ, მან დიდი შეცდომა დაუშვა და არ შეიძლება ვილაპარაკოთ
მასზე როგორც გმირზე.
მოიყვანეთ ერთი
კონკრეტული არგუმენტი რითაც სააკაძის მომხრეები
დაიცავენ საკუთარ პოზიციას.
მოიყვანეთ ერთი კონკრეტული არგუმენტი მათი მოწინააღმდეგეების
პოზიციის დასაცავად
22
14. გამოყავით მსგავსება განსხვავებები(3ქ)
დავით
აღმაშენებელი
|
საერთო
|
გიორგი
ბრწყინვალე
|
23
სავარჯიშო
N 10
(20ქ)
შემოხაზე სწორი ვარიანტი (10ქ)
1.
რომელ წელს აღადგინა გიორგი ბრწყინვალემ სამეფო
ხელისუფლება სამცხეში?
ა.
1334წ ბ. 1443წ გ. 1343წ დ. 1534წ
2.
რომელმა მეფემ აკრძალა „ტყვის სყიდვა“ დასავლეთ
საქართველოში?
ა.
სოლომონ მეორემ
ბ. სოლომონ პირველმა
გ.
ბაგრატ მეხუთემ
დ. ალექსანდრე პირველი
3.
სად დაიბეჭდა პირველი ქართული წიგნი?
ა.
თბილისი ბ. პარიზი გ. ბერლინი დ. რომი
4.
რა დაავალა ვახტანგ მეექვსემ „სწავლულ კაცთა
კომისიას“?
ა. წერაკითხვის გავრცელება
ბ. ქართლის ცხოვრების ხელნაწერების
შეჯერება გადამუშავება
გ. დაწყებითი სკოლის გახსნა
დ. საგალობლების დაწერა
5.
ვისი ინიციატივით შეიქმნა ე.წ „მორიგე ლაშქარი“?
ა. ერეკლე მეორის ბ. თეიმურაზ მეორის გ. სოლომონ პირველი დ. ერეკლე პირველი
6. რომელი
ზავი გაფორმდა 1774წელს რომლითაც რუსეთი აღიარებდა თურქეთის სუვერენობას დასავლეთ საქართველოზე?
ა. ბუქარესტის ბ. ქუჩუკ კაინარჯის გ. ანდრიონოპოლის დ. პარიზის
7. რა
ერქვა ხელშეკრულებას რომელიც 1587წელს გაფორმდა კახეთის სამეფოსა და რუსეთს შორის?
ა. სამოკავშირეო ხელშეკრულება ბ. ფიცის წიგნი
გ. ხელშეუხებლობის წიგნი დ. დახმარების ხელშეკრულება
8. რომელი
დინასტიის წარმომადგენელი იყო ირანის შაჰი აღა მაჰმად ხანი?
ა. სეფიანთა ბ. ყაჯართა გ. აბასიანთა დ. სასანიანთა
9. რომელი
ბრძოლა გადაიხადა ქართველებმა გეორგიევსკის ტრაქტატის შემდეგ?
ა. ასპინძის ბ. ხრესილის გ. კრწანისის დ. ყირბულახის
10. ჩამოთვლილი
მეფეებიდან რომელი გარდაიცვალა რუსეთში?
ა. ლუარსაბ პირველი ბ. თეიმურაზ მეორე გ. ერეკლე მეორე დ. გიორგი მეთორმეტე
დაალაგეთ ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით (3ქ)
11. ა. გეორგიევსკის ტრაქტატი
ბ.
კრწანისის ბრძოლა
გ.
ასპინძის ბრძლა
1_____2_____3_____
ა.
მარაბდის ბრძოლა
ბ.
გარისის ბრძოლა
გ. მარტყოფის ბრძოლა 1_____2_____3_____
24
ა. სულხან-საბა ორბელიანის
ჩასვლა ვერსალში
ბ. სტამბის დაარსება
თბილისში
გ. ლუი მეთოთხმეტის
გარდაცვალება
1_____2_____3_____
12. გეორგიევსკის ტრაქტატის
შედეგები (4ქ)
25
13.
(3ქ)
13.1
„ღვთის
რისხვა“...
13.2
დაცვის
...
13.3
ისტორიის
მამა
13.4
რუსი
გენერალი, რომელსაც უთანხმოება მოუვიდა მეფე ერეკლესთან
13.5
დავით
მე_6
13.6
მოციქულთა
ქალაქი
13.7
პაპის
თავსაბურავი
26
თვითშეფასების
მკითხვარი
1. როგორ შეაფასებდი შენს მუშაობას შემაჯამებელ გაკეთილებზე
0დან 10 ქულამდე-----------
2. რა ხარვეზები გქონდა და როგორ აპირებ მომავალში მის
გამოსწორებას?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. იყო თუ არა საინტერესო მასწავლებლის მიერ მოწოდებული
მასალა და რა დაგიტოვა რვეულში მოცემულმა სამუშაოებმა?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. რას ურჩევ საკუთარ თავს მომავალი წლისათვის, რის გამოსწორებას
ისურვებდი?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. რას ფიქრობ
იყო თუ არა მასწავლებლის შეფასებები შენს მიმართ სამართლიანი?------------
რესურსები
კიევის რუსეთი
სასწავლო ციფრული ობიექტის შექმნა, ისტ ტექნოლოგიების გამოყენება.
რესურსი : POWERPOINT-ში შექმნილი სლაიდ შოუ,
კლასი : VII
კლასი : VII
საგანი: ისტორია
მასწავლებელი : ხათუნა ჩიტორელიძე
თემა: ვარიაგები და კიევის რუსეთი
მიზანი:
მიზანი:
- ისტორიულ-გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენება.
- თანამშრომლობა
- ისტ-ის გამოყენება სასწავლო პროცესში.
- ფაქტებისა და მოვლენების ისტორიული ინტერპრეტაცია
გამოყენების ინსტრუქცია: 2018 წლის ოქტომბერში შევქმენი რესურსი, რომელიც POWERPOINT-შია განთავსებული. powerpoint-ში შექმნილი სლაიდები წარმოადგენს ვიზუალურ მასალას, სადაც ცალკეული სლაიდი მოცემული თემის მიხედვით , ტექსტისა და ვიზუალური მასალის შერწყმის შედეგად არის წარმოდგენილი, რესურსი მეხმარება, როგორც ახალი მასალის ახსნის ისე განმტკიცების დროს. სლაიდზე დავალებები განთავსებულია, როგორც თხრობითი ფორმით ისე ინტერაქტიური თვალსაზრისით და კონკრეტული მასალის, როგორც გახსენებას, ისე დამახსოვრებას ითვალისწინებს. მოსწავლეები ისმენენ ჩემ მიერ ახსნილ მასალას , აღიქვამენ ვიზუალურად, ასევე ჩემი მითითებით პასუხს სცემენ სლაიდზე განთავსებულ დავალებებს, ადარებენ, წინადადებაში სვავენ ფაქტს ან მოვლენას, აყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებებს, იხსენებენ უკვე ნასწავლს და ზედ აგებენ ახალ ცოდნას, ახალი მასალის ახსნაში თავად მოსწავლეც აქტიურად არის ჩართული. რესურსი განკუთვნილია მთელი კლასისათვის და მაქსიმალურად ითვალისწინებს ყველა შესაძლებლობის მოსწავლის უნარის გამოვლენას. იხილეთ , ბმული:https://drive.google.com/file/d/0BwaFVFMW7GXNVWJaX3hUS1ZXYm8/view?usp=sharing
ბიზანტიის იმპერია რესტავრაციიდან კონსტანტინეპოლის დაცემამდე
ჩემს მიერ შექმნილი ციფრული რესურსი წარმოადგენს poverpointshi მომზადებულ სლაიდშოუს თემაზე: ბიზანტიის იმპერია რესტავრაციიდან კონსტანტინეპოლის დაცემამდე. იგი განთავსებულია შემდეგ ელ.მისამართზე : https://youtu.be/Xp6D28P86rk
ციფრული რესურსის შექმნა გადავწყვიტე საკითხის უკეთ წარმოჩენის, სწავლა სწავლებისა და მოსწავლეებში მოტივაციის ამაღლების მიზნით. მოსწავლეები კონკრეტულ საკითხს უკეთ სწავლობენ მაშინ, როცა ინფორმაცია ვიზუალურად არის გაფორმებული, ტექსტისა და ილუსტრაციის შერწყმა კი მათ, ყურადღების კონცენტრირებისა და შინაარსის უკეთ გაგებაში ეხმარებათ. სლაიდები პასუხობს ესგ-თი გათვალისწინებულ საგნობრივი სტანდარტის შემდეგ შედეგებს და ინდიკატორებს. ისტ VII.4. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- ინდივიდუალურად ან კლასში ჯგუფური მუშაობისას დროის სკალაზე აღნიშნავს ისტორიისთვის, მისი აზრით, ყველაზე მნიშვნელოვან ოთხ ან ხუთ პოლიტიკურ მოღვაწეს და კლასის წინაშე საუბრობს მისი არჩევანის მიზეზებზე;
- მოიპოვებს ინფორმაციას (სახელმძღვანელოსა და დამატებითი ბეჭდური მასალის/ელექტრო მასალის საშუალებით) ერთ-ერთი პოლიტიკური მოღვაწის შესახებ და წერს თემას, რომელშიც საუბრობს მისი მოღვაწეობის როგორც დადებით, ისე უარყოფით მხარეებზე;
ისტ VII .10. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კულტურის შემადგენელ ნაწილებზე.
· სახელმძღვანელოში არსებული და დამატებით მოძიებული მასალის საშუალებით ადარებს არქიტექტურის, მხატვრობისა და ლიტერატურის უმთავრეს ნიმუშებს;
ამავე დროს მოსწავლეს უვითარდება შემდეგი უნარ- ჩვევა: 1. ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება, 2. სწავლის უნარი, 3. შემოქმედებითი უნარი, 4. მრავალფეროვანი სასწავლო საშუალებების და რესურსების გამოყენება, 5 თანამშრომლობა.
ჰიტლერის მმართველობა გერმანიაში, ნაცისტური იდეოლოგია
სასწავლო ციფრული ობიექტის შექმნა, ისტ ტექნოლოგიების გამოყენება.
რესურსი : POWERPOINT-ში შექმნილი სლაიდ შოუ
კლასი :IX
საგანი: ისტორია
მასწავლებელი :ხათუნა ჩიტორელიძე
თემა: ჰიტლერის მმართველობა გერმანიაში
მიზანი:
1. ისტორიულ-გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენება.
1. თანამშრომლობა
2. ისტ-ის გამოყენება სასწავლო პროცესში.
3. ფაქტებისა და მოვლენების ისტორიული ინტერპრეტაცია
4. მსჯელობისა და ანალიზის უნარჩვევის განვითარება.
გამოყენების ინსტრუქცია: 2019 წლის აპრილში შევქმენი რესურსი, რომელიც POWERPOINT-შია განთავსებული. powerpoint-ში შექმნილი სლაიდები წარმოადგენს ვიზუალურ მასალას, სადაც ცალკეული სლაიდი მოცემული თემის მიხედვით , ტექსტისა და ვიზუალური მასალის შერწყმის შედეგად არის წარმოდგენილი, რესურსი მეხმარება, როგორც ახალი მასალის ახსნის ისე განმტკიცების დროს. სლაიდზე დავალებები განთავსებულია, როგორც თხრობითი ფორმით ისე ინტერაქტიური თვალსაზრისით და კონკრეტული მასალის, როგორც გახსენებას, ისე დამახსოვრებას ითვალისწინებს. მოსწავლეები ისმენენ ჩემ მიერ ახსნილ მასალას , აღიქვამენ ვიზუალურად, ასევე ჩემი მითითებით პასუხს სცემენ სლაიდზე განთავსებულ დავალებებს, ადარებენ, წინადადებაში სვავენ ფაქტს ან მოვლენას, აყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებებს, იხსენებენ უკვე ნასწავლს და ზედ აგებენ ახალ ცოდნას, ახალი მასალის ახსნაში თავად მოსწავლეც აქტიურად არის ჩართული. რესურსი განკუთვნილია მთელი კლასისათვის და მაქსიმალურად ითვალისწინებს ყველა შესაძლებლობის მოსწავლის უნარის გამოვლენას. იხილეთ რესურსი შემდეგ ელ. მისამართზე:
https://www.arcgis.com/apps/MapSeries/index.html?appid=4b599240165843faa9a3aea4a56878f4
საკმაოდ საინტერესო რესურსები გაქვთ ქალბატონო ხათუნა
ReplyDeleteძალიან საინტერესო რესურსებია.გმადლობთ
ReplyDeleteძალიან კარგი რესურსებია,წარმატებები
ReplyDelete